Jeśli chodzi o silniki w Renault
Espace IV, to najbardziej polecanymi jednostkami napędowymi są
te napędzane benzyną. Wprawdzie palą nieco więcej, ale są
bardziej niezawodne niż diesle i notują całkiem niezłe osiągi.
Podstawowy silnik 2,0l o mocy 140 KM idealnie nadaje się do
spokojniejszej podróży. Jest cichy i dość dynamiczny, ale bywają
momenty, że nieco brakuje w nim mocy. Lepiej przedstawia się wersja
z doładowaniem o mocy 170KM. Zapewnia lepsze osiągi, ale spala
nieco więcej, poza tym zdarzają się w niej problemy z
turbosprężarkami. Najmocniejszym silnikiem dysponuje wersja Renault
Espace IV 3,5 litrowa V6 o mocy 250KM, lecz jednostka ta sprawia
wrażenie zbyt potężnej jak na auto rodzinne.
Espace IV z dieslem pod maską, zdaniem użytkowników jest dość awaryjny. Uszkodzeniu ulegają turbosprężarki, skrzynie biegów, czy całe silniki. Nie warto decydować się w ogóle na wersję 1,9 dCi. Silnik obdarzony jest zaledwie w 120KM, co jest niewystarczające dla tak dużego auta.
Zdecydowanie najmniej problematyczną i najbardziej wydajną jednostką napędową dla Renault Espace IV, jest silnik 3,0 dCi. Diesel ten wyposażony jest w moc 180KM i moment obrotowy na poziomie 360 Nm. "Setkę" kręci w niecałe 10 sekund, jest dynamiczny, cichy i bez problemu potrafi uciągnąć to dość ciężkie auto.
Za absolutne minimum, jeśli chodzi o
silnik w klasie diesel Renault Espace IV uważa się wersję
2,2 dCi. Jednostka ta niewiele pali i jest dość cicha, a jej 150KM
w zupełności wystarcza do spokojnej i ekonomicznej jazdy z rodziną.
Wersje dwulitrowe oferują podobne osiągi, jednak wyposażone w
filtry cząsteczek stałych mogą posiadać 175 koni
mechanicznych.Espace IV z dieslem pod maską, zdaniem użytkowników jest dość awaryjny. Uszkodzeniu ulegają turbosprężarki, skrzynie biegów, czy całe silniki. Nie warto decydować się w ogóle na wersję 1,9 dCi. Silnik obdarzony jest zaledwie w 120KM, co jest niewystarczające dla tak dużego auta.
Zdecydowanie najmniej problematyczną i najbardziej wydajną jednostką napędową dla Renault Espace IV, jest silnik 3,0 dCi. Diesel ten wyposażony jest w moc 180KM i moment obrotowy na poziomie 360 Nm. "Setkę" kręci w niecałe 10 sekund, jest dynamiczny, cichy i bez problemu potrafi uciągnąć to dość ciężkie auto.
Wersje 2,0 i 2,2 dCi cechuje jednak awaryjność. Częstą usterką tych jednostek napędowych jest nagminne przekręcanie się panewki, czy pękanie bloku silnika, co w konsekwencji prowadzi do konieczności jego wymiany. Nierzadko uszkodzeniom ulegają także skrzynie biegów, które zdaniem użytkowników musiały być wymieniane po przejechaniu niespełna 200 000 kilometrów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz