niedziela, 9 września 2012

CZWARTA GENERACJA RENAULT ESPACE

Espace IV produkowany jest od 2002 roku jako czwarta już generacja aut rodzinnych tworzonych przez francuski koncern Renault. Uchodzi za dość solidny i udany model w swojej klasie. Jego sylwetka mimo, że niemal niezmieniona w stosunku do pierwszych modeli z lat 80-tych minionego wieku, charakteryzuje się smukłością i elegancją, a przy tym zachowuje wszelkie standardy wyglądu aut rodzinnych typu van.

Pierwsze odczucia jakie płyną z aranżacji wnętrza Renault Espace IV, to wygoda i przestrzeń. Auto w środku jest po prostu olbrzymie i starczy w nim miejsca nawet dla dość dużej rodziny. Fotele są wygodne i miękkie, jednak przeszkadzać może zbyt duża ilość plastiku, którym pokryte jest wnętrze vana. Auto ma niezliczoną ilość schowków, co niewątpliwie jest jego mocną stroną, ale najlepiej Renault Espace IV wygląda z tyłu. Łatwo składające się fotele, stoliki w samolotowym stylu, regulacje położenia miejsc siedzących, indywidualna wentylacja z regulacją siły nawiewu, to tylko niektóre z udogodnień jakich mogą doświadczyć pasażerowie francuskiego vana.
Pomimo zalet jakie Renault Espace IV posiada, jest
zdaniem wielu użytkowników autem awaryjnym. Często zdarzają się problemy z elektroniką, awarie czujników, także tych odpowiedzialnych za pomiar ciśnień w kołach, czy wadliwe działanie systemu HandsFree. Uciążliwy może także być dźwięk skrzypiącego plastiku, którym pokryte jest całe wnętrze.

Zawieszenie Espace IV prezentuje się dobrze. Wahacze są dość wytrzymałe, problemem natomiast mogą być stabilizatory i końcówki drążków, oraz czasami piszczące hamulce. Wszystkie wersje silników są dosyć mocne i dynamiczne, jednak mogą pojawiać się usterki w postaci uszkodzenia korbowodu, turbosprężarek, czy nawet pęknięcia bloku silnika. Szczególnie awaryjne są diesle, wobec tego bezpieczniej wyposażyć się w model z jednostką napędową benzynową.

Z silników benzynowych w Renault Espace IV można wybrać pomiędzy dwulitrowym 2,0l o mocy 140KM, lub jego wersję z doładowaniem o mocy 170KM. Dostępny jest także silnik 3,5l V6 o mocy 250KM, lecz ze względu na swoją ponadprzeciętną moc i dużą paliwożerność, nie jest najlepszym wyborem do auta rodzinnego. Wersje diesel, są nieco lepiej wyposażone i oferują większy wybór mocy. Do wyboru francuski koncern dał silnik 1,9 dCi o skromnej mocy 120KM, oraz 2,0 i 2,2 dCi o mocach 150-175 KM i najbardziej wydajny 3,0 dCi o mocy 180KM.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz