wtorek, 11 września 2012

WRAŻENIA Z JAZDY RENAULT ESPACE

Najnowsze modele Renault Espace spełniają wszystkie standardy nowoczesności, jakości i komfortu podróżowania. Wysokoprężny silnik z turbodoładowaniem i 6-stopniową skrzynią biegów, zarówno po mieście jak i w trasie spisuje się bardzo dobrze. Przyspieszenie do "setki" w 11 sekund i 200 km/h maksymalnej prędkości, to dobre osiągi jak na duże rodzinne auto, jednak zauważalna jest nieco wolna praca skrzyni biegów, co może być problematyczne przy gwałtownym wyprzedzaniu i czasami zdarza jej się przed redukcją przywiesić.

Renault Espace ekonomiczniej zachowuje się w trasie. Przy optymalnych obrotach silnika, potrafi spalić nie więcej niż 9 litrów na sto kilometrów, natomiast w mieście jest prawdziwym paliwożercą i zużywa blisko 14 litrów. Podwozie bardzo dobrze radzi sobie ze wszelkiego rodzaju nierównościami, natomiast narzekać można na nieprecyzyjny i nieczuły układ kierowniczy.

Z powyższego wynika, że Renault Espace jest dedykowany raczej do spokojniejszej jazdy w dalekie trasy i w tej roli spisuje się znakomicie, również dzięki bogatemu wyposażeniu wnętrza.
Cztery skrajne miejsca w aucie wyposażone zostały w panele regulujące klimatyzację, a w zagłówkach znalazły się ekrany sterowane pilotem, na których można oglądać filmy. Kierownica i gałka zmiany biegów pokryta jest skórą, wszelkie przyciski znajdują się na tunelu środkowym tuż przed dźwignią skrzyni biegów, a wskaźnik wraz ze wszystkimi funkcjami, jakie wyświetla, przesunięty został na środek kokpitu, co zwiększa jego czytelność i w żaden sposób nie umniejsza komfortu jazdy. Dzięki tak niestandardowemu usytuowaniu poszczególnych elementów, uzyskano miejsce aż na 5 schowków.

Kilkuletnie zadbane Renault Grand Espace IV wyposażone w 180-konny silnik 2,0 dCi, można kupić już za około 40.000 złotych, co w przypadku auta tej klasy nie jest wygórowaną ceną. Modele Espace pomimo solidnego wieku, nadal cieszą się popularnością i dobrze wypadają w konfrontacji z młodszymi egzemplarzami innych marek, szczególnie jako auta rodzinne na długie wyprawy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz